EU-Richtsnoer COVID-19: Terug naar de werkplek – aanpassing van werkplekken en veiligheidsmaatregelen voor werknemers

EU-Richtsnoer COVID-19: Terug naar de werkplek

Nadenken over terugkeer naar de werkplek?

Hoewel het advies om zoveel mogelijk thuis te werken nog steeds geldt, denken veel organisaties na over wanneer en hoe medewerkers kunnen terugkeren.

Welke veiligheidsmaatregelen zijn nodig en op welke manieren moet en kan de werkplek worden aangepast? Het is te lezen in de nieuwe richtlijn van European Agency for Safety and Health at Work (EU-OSHA)

Deze niet-bindende richtsnoeren zijn bedoeld om werkgevers en werknemers veilig en gezond te houden in een werkomgeving die door de COVID-19-pandemie ingrijpend is veranderd.

 

In de richtsnoeren vindt u advies over risicobeoordeling en passende maatregelen, zoals het tot een minimum beperken van de blootstelling aan het virus, het hervatten van het werk, het omgaan met verzuim en het aansturen van werknemers die thuiswerken.

 
EU-Richtsnoer COVID-19: Terug naar de werkplek – aanpassing van werkplekken en veiligheidsmaatregelen voor werknemers

De betrokkenheid van werknemers en de zorg voor degenen die ziek zijn geweest zijn ook opgenomen in de richtsnoeren, evenals informatie en links voor tal van sectoren, beroepen en landen.

Download via onderstaande knop het EU-Richtsnoer COVID-19: Terug naar de werkplek – aanpassing van werkplekken en veiligheidsmaatregelen voor werknemers

 

De publicatiedatum van dit document is 24 april 2020. Het bijbehorende OSHwiki-artikel wordt periodiek herzien en is hier beschikbaar.

Bron: OSHA Europees Agentschap voor veiligheid en gezondheid op het werk

Scroll naar boven

Gebruiker wijzigen

U moet ingelogd zijn om het formulier te verzenden.

Support aanvraag

Voor vragen over veiligheidsissues ga je direct naar de projectleider/leidinggevende op je locatie of de preventiemedewerker.
Voor technische vragen (bijv. een storing of een niet goed werkende link, etc.) geldt: Vragen/meldingen die op werkdagen tot 17.00 uur bij ons binnenkomen zullen diezelfde dag nog in behandeling* worden genomen.

*In enkele gevallen kan het voorkomen dat een probleem niet dezelfde dag opgelost kan worden. Wij zullen u hier altijd van op de hoogte stellen.

Support aanvraag

Voor technische vragen (bijv. een storing of een niet goed werkende link, etc.) geldt: Vragen/meldingen die op werkdagen tot 17.00 uur bij ons binnenkomen zullen diezelfde dag nog in behandeling* worden genomen.

*In enkele gevallen kan het voorkomen dat een probleem niet dezelfde dag opgelost kan worden. Wij zullen u hier altijd van op de hoogte stellen.